10.03.2015 - Urmo Soonvald: miks ME sulgesime ekre lugude kommentaariumi
(ME… Meie, Prantsusmaa kuningas)
"Vaadates laupäeval mitmendat päeva meie kommentaariumisse vähkkasvajana imbunud natsismi- ja fašismi heroiseerimist, tegime kiire otsuse, et sulgeme EKRE-lugude kommentaariumi. Kuigi sellele on tahetud anda pitserit, et Delfi ja Eesti Päevalehe toimetus ei talunud kriitikat enda aadressil, siis see on kõigest soovmõtlemine, kuidas tahetakse meie otsust tõlgendada."
----------------------------------------------------------------------
Борат Сагдиев 10.03.2015 14:50
Asi on selles et DELFI on viimane kusik, nende arvates on lubatud arvamus ainult see, mis on
poliitiliselt korrektne. Nimetagem seda siis piiratud sõnavabaduseks.Nagu Soonvald ütleb: ...ja
vaatame, kas EKRE-teemal sõnavõtjad on õppimisvõimelised või mitte. Õppimisvõimelised
tähendab antud kontekstis: DELFI-le (ja tema peremeestele) sobililiku maailmavaatega.
Ah jaa, et siis rukkilill on nüüd natsisümbol. 10 points for idiocracy!
+181 -25
Scarlet Witch 10.03.2015 13:23
Haha. Minu meelest ei olnud seal mingit natsi ideoloogia ülistamist ega sõjakuritegude õigustamist!!! Asi oligi just nii, et karjuti selle peale, et DELFI ja ENSV juhtivad reformikommarid üritasid ühe noormehe minevikus tehtud tegude pärast tervet EKRE-t natsi parteiks tembeldada! Kõik see EKRE maha tegemine käib selle pärast, et ELIIT ei taha selliseid inimesi/erakondi valitsusse kes on lubanud Ärmatajetel ja Autorollotajatel jalgealuse kuumaks kütta!
+294 -19
muahhahahahaaa... 10.03.2015 13:37
Nõus Aaduga. Ja miks Te valetate hr. Soonvald? Julgen arvata, et jõudsin (enne kustutamist) läbi lugeda ilmeslt enamuse EKRE teemadega seotud kommentaare ning suurem osa neist olid täiesti viisakad, arukad ja huvitavad kommentaarid. Neil oli vaid üks "viga": nad ei ülistanud Teie poolt juhitava peavoolumeedia portaalis "euroopalike väärtuste" nime all vägisi pealesurutavaid värd- ja võõrideoloogiaid ning naersid välja Brežnevi režiimi meenutavaid, kallutatult infantiilseid pseudoarvamusliidrite nn "ekspertartikleid", milliseid EKRE vastases laimukamaanias tekkis nagu seeni peale vihma. Justnimelt TEIE (kallutatud peavoolumeedia) lõhestate ühiskonda, kultiveerides jõhkralt seiskuohta: meie arvamus ja vale arvamus... üritades ignoreerida ja sildistada (foobid, "natsid"... jne.) kõiki neid, kes vägisi pealsurutava (homo- jms.) ideoloogiaga nõus ei ole. Peaks ju olema üsna rumal ja/või pime, kui seda teiepoolset palli ühte (EKRE vastasesse) väravasse tagumist ei märka. +326 -22
Gabriel Käbi
10.03.2015 11:51Teema on terav ja vastasseis forsseeritud. Sarnaselt kooseluseaduse algatamise ja menetlemisega. Väärtuskonflikti ei saa taandada vihale (see on tagajärg, mitte põhjus). Kes on Eesti huvitatud taoliste vastasseisude üleskütmisest? Miks meedia, sh. eriti EPL/DELFI ajakirjanikud on nii varmad selles kaasa lööma ja tulle hagu pilduma? Uurigem, kes alustas, kes provotseeris.
+956 -33
Välipreester Otto Katz 10.03.2015 12:25
Ärgem lahmigem!Võtan ühe näite. EKRE programmis on ühe meetmena sees idee, et vastavalt laste arvule võiks kustutada pere eluasemelaenu. See, et selline meede oli ka Hitleri programmis ei tee ju sellest veel nn. salongikõlbmatut meedet (kuigi Lobjakas nii väidab) ja sellise idee pooldajast natsi / fashisti. Või teeb?Kas see ei ole üks võimalus Eesti iibeprobleemi lahendamiseks? Kas ma olen nüüd nats / fashist, et mulle tundub selline meede arutluskõlblik ja isegi perspektiivne?
+499 -29
enrico turkov 10.03.2015 13:28
Kes on DELFI ja kes oled sina, otsustamaks millise suunas ühiskond liikuda tahab. Ajakirjanduse asi on ühiskonnas toimunut neutraalselt kajastada, mitte rahvaga manipuleerides võimu oma soosikutele jagada. Mitte ükski inimene ei ole niivõrd tark ja arukas, et otsustada mis on õige ja mis on vale, mis on hea ja mis on halb, sellist asja ei ole olemas!Lõpetage jumala mängimine, Vaba rahvas teeb ja ütleb seda mida enamus rahvast üheskoos otsustab ja arvab.Põhja Korea saaks ka oma sõnavabaduse piiramist põhjendada täpselt samade lausetega, mis kirja pandud artiklis.
+275 -17
Alvis Krumins 10.03.2015 11:51
Soonvald: "Midagi sellist – kurja ja suunatut – ei ole ka mina ammu juba näinud.".........
nõustun S-ga täielikult, ühe erinevusega, - et nii räigelt suunatud laimu ja mustamist kontekstist väljarebitud väljendite alusel ühe isiku või organisatsiooni vastu - EKRE ja Madison, ei ole mina näinud alates "heast" nõukogude ajast peale! HÄBI, DELFI!
+1275 -90
viru valgeke 10.03.2015 14:15
Vene DELFIs käib risti vastupidine asi! Nimelt, kui üritad läbi "translate", vene keeles, mõnele vene natsile seletada, kuidas asjad tegelikult on, kustutatakse valimatult, just sinu kommentaar! Ja kui mitu tükki on kustutatud, blokeeritakse su registreeritud kasutaja konto!Ja, mis kõige naljakam, SEE LAIENEB AUTOMAATSELT EESTI POOLEL!!!Ehk, siis selle eest, et vaidled seal vene natsidega, võetakse, sult arvamusavaldamine, ka emakeeles!
+139 -3
Indrek peet 10.03.2015 11:56
Eks teile tuli halva üllatusena inimeste suur poolehoid EKRE -le ja veel enam teie labane poliitiline tagakiusamine. Meediaportaal, mis kuulutab ennast vabaks ja sõltumatuks tegi selle teoga ammu kahtlustatud tõe avalikuks, tegemist on võimuparteide propagandakanaliga. Fashismi heroiseerimist oli neis postides olematu hulk. Lõviosa postidest oli just kriitika meedia ja nn ajakirjanike poole. DELFI on labane, veel labasemad on nn ajakirjanikud.
+1049 -59
*******************************************************
Allan 10.03.2015 11:56
Kui juba isegi DELF'i sekkub siis EKRE ajab õiget asja. Mul on tõesti sügavalt kahju et ei andnud oma häält EKRE'le. Lisaks minule on tutvusringkonnas teisigi kes nüüd annaks hääle EKRE'le.
+938 -97
*******************************************************
Duura 10.03.2015 11:57
"Vaadates laupäeval mitmendat päeva meie kommentaariumisse vähkkasvajana imbunud natsismi- ja fashismi heroiseerimist, tegime kiire otsuse, et sulgeme EKRE-lugude kommentaariumi"
- Lugesin minagi neid kommentaare ja ei näinud ma küll midagi sellist, millele Soonvald viitab. Jah, inimesed olid vihased, et ajakirjanikud kütsid oma kallutatud artiklitega vaenu, aga mingist natsismi ja fashismi heroiseerimist küll polnud. Minu meelest õpetatakse juba ülikoolis, et ajakirjanik peab jääma ausaks ja ta ei tohi olla kallutatud ühte või teistpidi poliitika suunas. Kahjuks nii DELFI, kui EPL-i kohta seda öelda ei saa. Aga mis kõige hullem. Kui ajakirjanik eksib ajakirjanduseetika vastu, siis eetiline ja erapooletu ajakirjanik tunnistab seda ja vabandab, aga mitte ei asi ennast õigustama, nagu seda teeb Urmo Soonvald. See on minu arvamus ja võite selle nüüd kustutada, aga igaks juhuks mainin, et oma kommid ma copyn endale läpakasse, et mind ei saaks süüdistada milleski selles, mida EPL või DELFI välja tahab mõelda.
+907 -39
Aqualung Aqualung 10.03.2015 13:46
Kristian Sanderi mõttelaad peegeldab ühtlasi eestikeelse nn peavoolu-ajakirjanduse, täpsemalt arvamuskujundustööstuse mentaalsust:arvamuskujundustööstuse ülesandeks ei olegi olla ajakirjandus selle sõna traditsioonilis-demokratistlikus (või minupärast idealistlik-demokratistlikus) tähenduses, toimida ühiskonnas toimuva võimalikult adekvaatse kirjeldamise poole pürgijana, saati siis kajastada ühiskonnas spontaaselt kerkivaid arvamusi-eriarvamusi võimalikult ausalt ja autentselt. Arvamuskujundustööstuse kohuseks on toota Õiget arvamust - mistahes vahenditega. Tähtis pole mitte Tõde, vaid "Õige" - see, mida eliidi hetkekonsensus "õigeks" peab. Poliitkartell EI pea EKREt ja seda erakonda valinud konservatiivset valijat "õigeks", vastupidi, EKRE ja selle valijaskond on ametliku Eesti seisukohast vaadates "äärmuslikult VALE". Kristjan Sander, pandagu tähele, ei heida Soonvaldi juhitud arvamuskujundustööstuskompleksile ette mitte seda, et EPL/DELFI ausa ajakirjandusliku töö asemel EKRE vastu poliitilise laimukampaania käivitas, vaid seda, et seesinane kampaania KS meelest läbi kukkus, koguni kontraprodiktiivselt päädis, EKRE populaarsust valimistejärgselt plahvatuslikult kasvatas.Sellega seoses tahaks väga teada, mis strateegiat EKRE edust ehmunud Kristjan Sander ise Soonvaldi asemel pruukinuks. Ja kas ta tõepoolest usub, et kui Nõel "teistmoodi" kotti mähkida, et siis jääbki Nõel igavesti kotti püsima?
+73 -9
Huhu 10.03.2015 12:04
Homosid kommenteerida ei tohi, EKRE suhtes kommenteerida ei tohi. Ärma talust ja toomase rahvusest, kommenteerida ei tohi...Vabalt võib kiita reformierakonda ja sõimata Savisaart. Eesti demokraatia :)
+768 -40
Ärbert 10.03.2015 12:05
Eesti peavoolumeedia on kahe inimese käpa all - Luik ja Kadastik. Kui need kaks otsustavad, et nüüd tuleb rahvale selgeks teha, et sinine on tegelikult punane ja Soonvald ja Kopli vastava ülesande saavad, siis... noh, siis varsti nii ongi, sest
1. et vale usutav oleks, peab see olema hästi suur vale
2. "haamerdamise" meetod ehk selle vale kordamine hommikust õhtuni kõigis kanalites muudab vale õige pea tõeks.
„Ja kui kõik teisedki valed, mida partei oli kinnitanud, heaks kiideti – kui kõik lood olid ühesugused – pidi vale minema ajalukku ja muutuma tõeks.”
George Orwell, 1984
+488 -17
Sillamäe 10.03.2015 12:05
Herr Soonvald, kui vikerkaarevärvilisedmultikulti tindipritsid nimetavad rukkilille fashismi sümboliks, siis olem mina Rooma Paavst ja Ema Theresa ühes isikus.
+376 -12
F88 10.03.2015 13:24
Ega see suitsupääsuke on ju ka tegelikult kahtlane kuju. Mõelge ise - SUITSU... see on ju ilmne vihje surmalaagri krematooriumi korstnast tõusvale jäledale fashistlikule tossule.
+146 -4
Pat Riot 10.03.2015 12:13
Ütlen lühidalt: mul on äärmiselt häbi DELFI ja EPL fabritseeritud valelikkuse ja eestlasi ahnelt lõhestava propaganda tõttu. Ka see viimane U.Soonvaldi kirjatükk tegelikult kubiseb valedest ( nt. ma tõesti ei märganud kuskil kõigile teadaolevate kõnealuste ideoloogiate või riigikordade heroiseerimist või õigustamist, pigem oli avalikkus suunanud oma kommentaarid DELFI ja EPLi kirjatükkide vastu). DELFI, valdav enamus eestlastest saavad aru, et tegemist oli mastaapse diktaatliku meediarünnakuga. Nüüd oleks uurivatel ajakirjanikel tarvis välja uurida, et miks ja kes?
+320 -6
Jüri Eintalu 10.03.2015 12:15
See on demagoogia.
1) Seda minu mäletamist mööda ei teatatud, et see kommentaarium on suletud. Inimesed arvasid, et ajutine tehniline rike, ootasid ja raiskasid aega.Näiteks KYIV POST sulges vahepeal kommentaariumi, sellest lugejaid teavitades.Selline on tava.
2) Kommentaariumis saavad ka registreeritud kasutajad esineda anonüümselt. Pole mõtet lugejaid süüdistada ajalehe tehnilises suutmatuses.
3) Sulgeda oleks saanud anonüümsed kommentaarid ainult.
4) Ajakirjandus ise pani mõnuga suure kella külge kellegi vana postituse ja võimendas seda teemat igati. Mis lugejate emotsioonidesse puutub, siis ajalehed ise kütavad neid ülesse.
5) Viimastel päevadel on ka teiste poliitikute teiseteemaliste artiklite kommentaariumid olnud vahepeal suletud.Selliseid põhjendusi, mida siin ajaleht enda kaitseks esitas, kuulsime juba nõukogude ajal. Ja põhimõtteliselt sama juttu kuuleb praegu Venemaal.
-285 -4
https://epl.delfi.ee/news/arvamus/urmo-soonvald-miks-me-sulgesime-ekre-lugude-kommentaariumi?id=70978431
https://epl.delfi.ee/artikkel/70978431/urmo-soonvald-miks-me-sulgesime-ekre-lugude-kommentaariumi